Kada bi vam neko rekao da Jordan patika nije namenjena za košarku, da li biste mu poverovali?
Premium serije Jordan brenda, legendarni retro klasici izrađeni od najkvalitetnijih materijala, mogu se naći samo u najboljim svetskim šopovima i da, rasprodaju se za jedan dan. U pitanju su luksuzni modeli proizvedeni u limitiranom broju primeraka i spadaju u kolekcionarske primerke.
Nike Air Jordan IV Retro Premium PINNACLE BLACK je u kolekciji.
„To je jedno ludilo, sastavljeno od bezbroj ludila, na jednom mestu“.
Dizajn Tinker Hatfield-a iz 1989. godine, prva Jordan patika koja je plasirana na svetsko tržište i dan danas je jedan od najpopularnijih retro modela Jordan brenda. Premium izdanje u odnosu na standardno se razlikuje u svakom detalju kome je posvećena posebna pažnja i nema mesta za greške i odstupanja. Patike dolaze u crnoj kutiji, oblika standardne kutije četvorke, ali donji deo koji je obično u „Cement“ print-u ovde je u „Elephant“ mat i sjaj tonu. Pri otvaranju kutije zatičete karticu koja vas ukratko upućuje da se radi o premium izdanju kojom se odaje počast ovom modelu sa dobro poznatim sloganom „It’s gotta be the shoes“.
Sledeće što zatičete u kutiji je bela mekana torba sa Jumpman logotipom od nekog nestvarnog materijala nalik plišu, koja služi da u nju smestite patike kada ih ne nosite. Još jedan kul detalj su dodatne kožne pertle, dok se na patikama nalaze voskirane sa metalnim završecima i Jumpman logotipom. Na patici je okačen crni metalni Jumpman Hang Tag koji izgleda kao komad preskupog nakita što ljubiteljima ovog modela svakako i jeste. Sama patika izrađena je od najkvalitetnije kože sa reljefom koji predstavlja kožu reptila. Kvalitet kože me asocira na domaći izraz „Boks koža“ koja je toliko jaka i moćna kao da ste u ruku uzeli komad nameštaja ili staru kožnu jaknu iz devedesetih. Delovi sa strane gornjišta patike, koji su inače ventilacioni otvori na klasičnim modelima, ovde su urađeni sa asocijacijom na „Ponny Hair“ dlaku, koja se nalazi i od polovine jezika na dole. Gumirane delove koji asociraju na mrežice koša, zamenili su delovi od metala koji daju dodatnu luksuznu estetiku ovom modelu. Unutrašnjost modela obložena je glatkom mekšom kožom niz koju noga prosto sklizne pri obuvanju. Uložak je takođe kožni prošiven tako da podseća na jednu luksuznu udobnu kožnu fotelju namenjenu ozbiljnim igračima.
Zašto ovo nije patika za košarku?
Zapravo jeste, ali da li ćete u ovako luksuznom i ekskluzivnom modelu zapravo odigrati basket na terenu ispred zgrade? Jedan od 20 pari koliko je stiglo u Srbiju je na mojim nogma, obuven istog dana, prošetan čak i po kiši. Prethodna rečenica je noćna mora svakog sneakerhead-a koji pre obuvanja nekog modela iz kolekcije gleda u vremensku prognozu, pa kroz prozor, pa ka polici uredno složenih gralova. Patike su napravljene da se nose, ali patike imaju svoju igru i svoju priču. Ljudi koji nisu upoznati sa sneaker kulturom neće razumeti zašto je patika koja košta 400 dolara rasprodata prvi dan u celom svetu, a ljudi koji znaju tu priču će se pitati koliko je zapravo tih patika prošetano ulicama, a koliko završilo isti dan na eBay aukcijama.
Stvar koja me čini posebno srećnim je činjenica da ovakve modele o kojima sam nekada maštao i gledao kako se njima hvale poznati američki reperi i dj-evi sada mogu da se pronađu i na našim policama. Naravno ako ste za njih „spremni“ u pravom trenutku.
Photos by Filip Zrnzević